26 Şubat 2008 Salı

Adres çubuğunun yanındaki küçük logo'dan sizde blogunuza yapın (Favicon Nedir? Favicon Nasıl Oluşturulur?) Resimli Anlatım!

Merhabalar arkadaşlar bu yazımda blog kullanıcıları için (Blogcu ve Blogger ikisi içinde geçerlidir) Favicon yapımını anlatmaya çalışıcam. Öncelikle nedir bu Favicon? Favicon, terimi İngilizce “Favorites Icon”dan kısaltılmıştır.


Favicon zamazingosu blog'unuz ziyaret edildiğinde adres satırında beliriyor, ayrıca adresiniz sık kullanılanlara eklendiğinde de blog adınızın baş kısmında görünecektir. Anlatacağım yol biraz uzun karışık gelebilir ama %100 verim alabilirsiniz. Ayrıca ''yok efendim Internet Explorer'de çalışmıyor sadece Firefox'ta görünüyor, çalışıyor'' böyle durumlarla falan uğraşmıyorsunuz hepsinde çalışır anlatacağım yol.


Kısaca olayı ne olduğunu anlatmaya çalıştım. Aslında bu zamazingo'yu çok aradım ve doğru dürüst hiç kimse yazmamış, yarım yamalak anlatımlarla karşılaştım. Ama sonunda işe kendi bilgilerim ve topladığım birkaç bilgi ile kendim birşeyler yapmaya
karar verdim, ayıptır söylemesi birazda yeteneğimi konuşturdum ortaya işe yarar bi bilgi çıktı taktir ederseniz. :) Neyse yavaş yavaş bu zamazingo'yu adres çubuğunuza nasıl yerleştiriceksiniz ona geçelim dilerseniz.


İlk olarak
http://tools.dynamicdrive.com/favicon/ adresine giriyoruz. ''Gözat'' yazısına tıklıyor, bilgisayarımızdan Favicon yapabileceğimiz bir resim seçiyoruz. ''Create Icon'' diyor, resmi yüklüyoruz (Upload). Sonra ''Download FavIcon'' yazına tıklayıp yüklediğimiz Favicon'u bilgisayarımıza indiriyoruz.



Şimdi Bilgisayarıma indirdiğimiz dosyayı bir daha ''Upload'' etmemiz gerek. Bunun için google'un bir hizmetinden yararlanmak durumundayız. http://pages.google.com/ adresine giriyoruz. Eğer üye değilseniz olmanız lazım arkadaşlar aksi halde işlemi gerçekleştiremeyiz. Üye olmak için şu adresi ziyaret edebilirsiniz. Üye girişi yaptıktan sonra sayfanın sağ tarafında, aşağıdaki resimde görüldüğü gibi bir bölüm olması lazım. ''Uploaded stuff'' adında.



Bu bölümde bulunan ''upload'' yazısına tıklıyoruz. Tıklamadan sonra ''Gözat'' yazısı belirmesi lazım aşağıda resmi var. http://tools.dynamicdrive.com/favicon/ sitesinden upload ettikten sonra bilgisayarımıza indirdiğimiz Favicon dosyasını bilgisayarımızda bulup penceredeki ''Aç'' yazısına tıklayıp dosyayı birde burada upload ediyoruz.



Bu işlemide halletiysek, aşağıdaki listeden yüksediğimiz .ico uzantılı dosyamızı bulup tıklıyoruz.



Tıkladıktan sonra karşımıza bir sayfa açılacaktır, sayfada yüklediğimiz Favicon'muz olması lazım. Eğer yüklediğimiz Favicon sayfada belirmişse süper gidiyoruz demektir, tebrikler.



Şimdi sıra yüklediğimiz Favicon'umuzun ''url''sini almaya geldi. Yukarıda belirttiğim resimdeki gibi Favicon'umuzun url'sini kopyalıyoruz. Kopyaladığımız url'yi aşağıda vermiş olduğum kodun ''favicon urlsini buraya yapıştırın'' yazan bölümlerine yapıştırıyoruz.

<-link rel="shortcut icon" href="favicon urlsini buraya yapıştırın" /->
<-link rel="icon" href="favicon urlsini buraya yapıştırın" type="image/gif" /->
Önemli Not: Arkadaşlar ben kodların hem önüne hemde arkasına ''-'' tire koydum siz bunları silin.

Ve son aşamaya geldik arkadaşlar. Biliyorum biraz uzun oldu ama böyle bir işlem için sanırım değer öyle değil mi? :) Maksat blog'unuz karizmatik olsun, bunun için elimden gelen yardımları yapmaya çalışıyorum... Neyse konumuza dönelim yukarıda verdiğim kodu blog şablon'unuzun ''head'' tagından hemen sonra yerleştirin, kaydedip çıkın. Arkadaşlar hayırlı olsun olayımız burada sona eriyor. İnşallah bundan sonraki faydalı konularla tekrar birlikte olacağız :)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Teşekkürler :) ilk kez yapabildim şu işi :)

Erhan dedi ki...

Bilgi için teşekkürler, dediklerinin hepsini hallettim yalnız favicon olarak indirdiğim dosya ".ico" ve googlepage bu dosya türünü kabul etmiyor. başka bir servis var mı? bildiğin ".ico" dosyasını kabul eden.

şimdiden teşekkürler.

Adsız dedi ki...

güzel bir yazı olmuş

Adsız dedi ki...

güzel bir yazı olmuş