5 Mart 2008 Çarşamba

Blogger (Blogspot) şablon yükleme - Blogger xml template yükleme

Blogger'da şablon yüklemeyi bilmeyen arkadaşlar olabilir diye ufak bir çalışma yaptım resimli anlatım olaraktan. Aslında çok basit bir olay ama acemi arkadaşlar yapamıyor olabilir. Zamanında bizde acemiydik sonuçta biliriz bu durumları :) Html ''Klasik'' şablonları yüklemek, ''Yeni'' Xml şablonları yüklemeye göre daha kolaydır. Solda verdiğim resimde 2 şablon türüde var.



Html ''Klasik'' şablondan başlayalım. Eğer elinizde Html şablonunuz varsa bunu direk olarak blogger girişi yapıyorsunuz. Yerleşim/HTML'yi düzenle bölümünden ''Şablonu Düzenle'' modülüne Html şablon kodlarını direk olarak yapıştırın ve ''Şablonu kaydet'' i seçin. Html şablonunu bu şekilde halletmiş oluyorsunuz. Aslında blogcu.com'unda şablon türü Html olduğundan blogcu.com'un yüksemesi gibi diyebiliriz. Gelelim yeni tür şablon olan Xml şablonlarına.


Öncelikle Blogger'a kullanıcı girişi yapıyoruz.


Kullanıcı girişi yaptıktan sonra ''Kontrol Paneli'' inden ''Yerleşim'' sekmesini seçiyoruz.

Açılan sayfadan ''HTML'yi düzenle'' yi seçiyoruz.

''HTML'yi düzenle'' sayfasından ''Gözat'' butonunu açıyoruz.



''Gözat'' penceresi açıldığında bilgisayarımızdan uygulamak istediğimiz Xml şablonumuzu seçiyor, ''Aç'' butonuna tıklıyoruz.


Son olarak Xml şablonumuzu seçtiysek ''Yükle'' butonunu seçiyoruz. Şablonumuz yüklendi arkadaşlar hayırlı olsun... Eğer ki yükleme sırasında bir sorunla karşılaşırsanız ''yorum'' bölümüne not bırakmanız yeterli olacaktır. Sorunu çözene kadar yardımcı olmaya çalışırım.


12 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba! Güzel,neşeli ve huzurlu bir akşam geçirmenizi dilerim www.ebrugiller.blogcu.com

*FundaGül* dedi ki...

iyi günler, ben kendi şablonumu kendim yapmak istiyorum, onun hakkında da bilgi verebilir misiniz ?

*FundaGül* dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
*FundaGül* dedi ki...

iyi günler, ben kendi şablonumu yaratmak istiyorum, onun hakkında bilgi verebilir misiniz?

Adsız dedi ki...

merhaba,söylediklerinizisırasıyla yapıyorum ancak şu hatayı alıyorum şablon yükleme konusuna;
Düzgün bir şekilde oluşturulmadığından şablonunuz çözümlenemedi. Lütfen tüm XML öğelerinin düzgün biçimde kapatıldığından emin olun.
XML hata iletisi: The content of elements must consist of well-formed character data or markup.
neyapmalıyım:(((

Adsız dedi ki...

İyi günler..
Css formatlı temaları, blogspota uyarlayabiliyor muyuz?

Yani netten bir tema indirdim ama css..Bunu nasıl yüklerim bloguma..?

Yardımcı olursanız sevinirim.

Jan Sardal dedi ki...

Dostum kolay gelsin!
şu sorun sorun hakkında bir bilgin var mı acaba?
"Düzgün bir şekilde oluşturulmadığından şablonunuz çözümlenemedi. Lütfen tüm XML öğelerinin düzgün biçimde kapatıldığından emin olun.
XML hata iletisi: Content is not allowed in prolog."

NÜK dedi ki...

Düzgün bir şekilde oluşturulmadığından şablonunuz çözümlenemedi. Lütfen tüm XML öğelerinin düzgün biçimde kapatıldığından emin olun.
XML hata iletisi: The processing instruction target matching "[xX][mM][lL]" is not allowed. ''ben şablonu direk kopyaladım böle bi yazı çıktı :S ..''

ERGÜN EMLAK dedi ki...

ya bu yöntemi bir aydır deniyorum bi türlü olmadı şablon yüklenmiyor hep bi hata veriyor adakmı adasam artık o dereceye geldim (Şablonda yalnızca tek dış görünüm olmalıdır; bizim bulduğumuz dış görünüm sayısı: 0) diye birşey diyor bu nedir anlamadım lütfen bana bi çare..

Adsız dedi ki...

Aradığın Herşeyi Burada Bulabilirsin

Zeynebovic dedi ki...

Merhabalar,
Şablonumu seçmiş bulunmaktayım, fakat yükleme bittikten sonra .. "Düzgün bir şekilde oluşturulmadığından şablonunuz çözümlenemedi. Lütfen tüm XML öğelerinin düzgün biçimde kapatıldığından emin olun.
XML hata iletisi: Content is not allowed in prolog" uyarısı ile karşılaşıyorum bu durumda ne şablon yükleniyor nede başka bir şey yapabiliyorum üstelik bütün şablonlar içinde aynı uyarı veriliyor.
Bu konu hakkında yardımcı olabilirsin peki ?

Gültekin pekar dedi ki...

fatih bayantemur olarak türkiye'nin seo kategorisinde en büyük ismiyim.sizleride sitelerimde görmekten onur duyarım arkadaşlar.Hepinize sevgi ve saygılarımla. Fatih Bayantemur
Hedefimiz google.com aramalarında mirc indir , mircindir , türkçe mirc indir , mirc indirme , bedava mirc indir , mirc 2010 indir , chat blog chat kanalları sohbet kanalları mirc indir kelebek papatya yüzük kelebek chat kelebek mirc chat sohbet muhabbet mirc sohbet mirc sohbet odaları mirc chat odaları mirc sohbet odaları çhat mirc chat sohbet chat chat sohbet mırç mirç mırc chat odaları mirc odaları mirc chat sohbet hakkarim hakkarim okey hakkarim indir facebook türkçe facebook türkçe giriş hakkarim net hakkarim net indir hakkarim okey oyunu hakkarim 101 mynet maynet my net mircindirme.blogspot.com mirc indir gezginler aramalarında lider olmaktır. sibersahne.com - sohbet chat mirc sohbet odaları