19 Şubat 2008 Salı

Blogger blog'una ''Powered by Google'' arama motoru ekle

Blog dünyası gün geçtikçe büyümeye devam ediyor. Bu büyümeye bağlı olarak ta bloglar yeni yeni boyutlar kazanıyor. Boyuttan kasıt tabiki de bloglar için önemi büyük olan eklenti dalgasıdır. Blogger eklentileride tam gaz devam ediyor. Gün geçtikçe eklenti ordusuna bir yenisi ekleniyor. Bende gerektiğince bu eklentileri takip etmeye çalışıyor, hem kendime, hemde siz blogger kullanıcılarına yarar sağlamaya çalışıyorum. Sonuçta birileri bu işi yapmalı öyle değil mi? :) ben şahsen bu işi üstlenmiş durumdayım şuanlık. Bu seferde blogger kullanıcıları için yeni bir eklenti buldum. Blogger için ''Powered by google'' arama eklentisi. Bu eklentiyi konu alan blogger kullanıcısı arkadaşımız açık bir dilde anlatmamış bu durumu. Ben bu eklentiyi üzerime vazife alarak anlatmaya çalışacağım. Bu yüzden lütfen yazacaklarımı dikkatli bir şekilde okuyunuz. Şimdi bu eklentinin özelliklerinden bahsedelim eklentide 4 adet arama seçeneği sunuluyor (Bu Blog'da, Buradan Verilen Bağlantılar'da, Web'de ara gibi) arama sonuçlarıda blog'unuzun içinde gösteriliyor. Bu sayede sayfadan ayrılmadan arama sonuçlarına bakabilmemize olanak sağlanmış. Peki nasıl ekleyebilcez? bu dalgayı. Hemen anlatmaya geçiyorum kızmayın :) ilk olarak buradan blogger girişi yapıyoruz. Daha sonra genelde nasıl öğe eklersek onun gibi Yerleşim/Sayfa öğeleri/Sayfa öğesi ekle seçmesine tıklıyoruz.

Karşımıza yukarıdaki resim gibi bir bölüm gelicek, bundan sonrası aslında çok açık yuvarlak içine aldığım alanı seçiyor ve kaydediyoruz. Artık sizinde blog'unuzda bir arama motoru var hayırlı olsun...


Hiç yorum yok: